Razlogi za nedelujočo spletno stran

Nedelujoča spletna stran

Razlogov za prenehanje delovanja spletne strani je veliko. Krivda je najpogosteje na strani lastnika spletnega mesta, včasih pa tudi na strani razvijalca ali ponudnika gostovanja. V prispevku vam bomo predstavili 6 najpogostejših razlogov, zaradi katerih spletna stran postane nedostopna.

Če je torej vaša stran še nedolgo nazaj delovala normalno, danes pa je na njej zgolj praznina ali obvestilo o napaki, boste prav v tem prispevku najverjetneje našli rešitev za svojo težavo.

1. Napaka med posodobitvijo spletne strani

Najpogostejši razlog za nedelovanje strani je povezan z ročno ali samodejno posodobitvijo spletne strani. Če uporabljate WordPress in ste ravno posodobili jedro sistema ali katerega izmed vtičnikov, zdaj pa vaša stran ne deluje, je težava zagotovo povezana s posodobitvijo. Verjetno bo za situacijo odgovoren kar vtičnik.

Posodobitev spletne strani

Preimenujte mape vtičnikov (npr. prek nadzorne plošče cPanel) enega po enega, vmes pa preverjajte, če stran zdaj deluje. S preimenovanjem map vtičnikov boste le-te namreč izključili in tako ugotovili, kateri je kriv za nedelovanje strani.

2. Namestitev nekompatibilne razširitve

Ste namestili vtičnik oziroma razširitev, spletna stran pa vam je nato javila napako? Če še vedno lahko dostopate do administracije spletne strani, izključite vtičnik, ki ste ga ravno namestili. V nasprotnem primeru pa naredite, kot smo opisali prej. Preimenujte mapo vtičnika in ga na ta način izključite. Vaša stran bo ponovno delovala.

3. Sprememba programske kode spletišča

Sistemi za postavitev spletnih strani, kot je npr. WordPress, omogočajo urejanje .php in podobnih datotek, ki vsebujejo programsko kodo. Če nimate ustreznega programerskega znanja, se vam lahko hitro zgodi, da sprememba ali odstranitev dela kode privede do nedelujoče spletne strani.

Programska koda spletišča

Kaj narediti v takšnem primeru? Zopet boste morali prek nadzorne plošče ali FTP programa poiskati datoteko, ki ste jo urejali, in jo povrniti v prejšnje stanje. Najbolje bo, da na spletu poiščete originalno datoteko in jo presnamete čez spremenjeno. Lahko pa z uporabo rezervne kopije spletno stran povrnete na stanje izpred dneva, tedna, meseca – odvisno, kako pogosto vaš ponudnik gostovanja izdeluje varnostne kopije.

4. Pretečena domena ali paket gostovanja

Ste pomislili na to, da vam je potekla domena? Ali pa paket spletnega gostovanja? Ali vam je potekla domena, boste najlažje ugotovili prek preverjalnikov domen (preveri.si). Za datum poteka gostovanja pa se odpravite v naročniški center pri svojem ponudniku gostovanja in tam preverite, do kdaj imate zakupljen prostor na strežniku.

Če je od poteka domene minilo že veliko časa, boste za obuditev domene iz karantene morda morali dodatno plačati. V kolikor pa je od poteka minilo že zelo dolgo, je možno, da je domena že potekla in da jo je registriral nekdo drug. Tudi ta podatek boste našli s pomočjo prej omenjenega preverjalnika domen.

5. Okužena spletna stran

Poleg tega, da vam je domena že pred časom potekla in ste žal ostali brez nje, je en izmed najbolj neželenih razlogov za nedelujočo spletno stran tudi ta, da je stran okužena z virusom oziroma zlonamerno programsko kodo.

Okužena spletna stran

V tem primeru se obrnite na svojega ponudnika gostovanja, ki bo preveril, ali je vaš paket gostovanja zares okužen z zlonamerno kodo. Ker morate za varnost svoje spletne strani poskrbeti sami, boste za storitev čiščenja okužbe najverjetneje morali plačati.

6. Težave po posodobitvi strežnika

Ponudnik gostovanja s posodabljanjem programske opreme strežnika skrbi za varnost in učinkovitost delovanja sistemov ter spletnih strani. Če med posodobitvijo pride do napake, spletne strani na strežniku lahko nekaj časa niso dostopne. To najverjetneje ne bo trajalo dolgo, saj bo ponudnik sistem ob zaznani napaki hitro povrnil v prejšnje stanje.

Prav tako se ob posodobitvi strežnika lahko zgodi, da vaša spletna stran ne bo več kompatibilna z najnovejšo programsko opremo. Če uporabljate zastarelo platformo (npr. staro Joomlo ali PrestaShop), lahko nastopijo težave. V tem primeru bo potrebna nadgradnja platforme, saj zgolj s prenosom strani k drugemu ponudniku gostovanja ne boste dosegli veliko. Tudi tam bo vaša spletna stran prej ali slej prenehala pravilno delovati.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja