3 načini za spremljanje statistike spletne strani

Spremljanje statistike spletne strani

Vas zanima, koliko obiskovalcev je včeraj obiskalo vašo spletno stran? Kateri spletni brskalnik je uporabljala večina? Koliko časa so se v povprečju zadržali na strani? Katera izmed vaših podstrani je med obiskovalci najbolj priljubljena? Da, vse to lahko analizirate s pomočjo aplikacije za spremljanje spletne statistike.

Če želite s svojim spletnim mestom napredovati, je spremljanje statistike zelo pomembno, saj vam da marsikatero smernico, npr. katere vsebine obiskovalci najraje prebirajo. Prav tako lahko mnogo lažje in bolj natančno ustvarite cenik oglaševanja, saj s poznavanjem statističnih podatkov veliko lažje določite, koliko je oglaševanje na vaši strani dejansko vredno.

Statistiko spletne strani lahko spremljamo na različne načine. Daleč najbolj popularna in natančna je uporaba orodja Google Analytics, predstavili pa vam bomo tudi nekoliko manj poznani aplikaciji – Piwik in AWStats.

Google Analytics

Orodje je, kot pove že njegovo ime, razvila korporacija Google. Na voljo vam daje pregled najrazličnejših statističnih podatkov, s katerimi si lahko pomagate pri razvijanju svojega spletnega mesta.

Google Analytics

Kako spremljati statistiko z Google Analytics? Najprej morate imeti svoj Google profil. Če uporabljate Gmail, potem uporabniški račun že imate. Na povezavi https://www.google.com/analytics/ se prijavite v svoj račun, tam pa boste lahko dodali svoje spletno mesto. Dobili boste unikatno kodo, ki jo morate vstaviti v HTML glavo ali nogo svoje spletne strani. To je vse. Po približno enem dnevu boste v aplikaciji že lahko spremljali prve statistične podatke – koliko ljudi je obiskalo vašo spletno stran, koliko časa so se zadržali, na kateri podstrani so se najdlje zadržali, na kateri podstrani so vaše spletišče zapustili, …

V Google Analytics lahko ustvarite tudi različne cilje (npr. 100 obiskovalcev na dan ali število izpolnjenih povpraševanj), prav tako pa lahko orodje povežete z vašim Google AdWords ali AdSense računom, v kolikor ga seveda imate.

Piwik

Ne glede na to, ali vaša spletna stran prejme le nekaj obiskov dnevno ali več tisoč, vam bo aplikacija Piwik znala zbrati in analizirati pomembne informacije o vaših obiskovalcih. Z njo lahko analizirate pomembne kazalnike, kot so število obiskov, uspešnost konverzij, število prenosov, trajanje obiskov, ključne besede, vir obiska in še precej več. Ker je grafični vmesnik zgrajen iz več gradnikov, ga lahko enostavno prilagodite svojim potrebam. Zelo priporočljiv je tudi za uporabo merjenja statistike in analiziranje spletnih trgovin, postavljenih na različnih sistemih (npr. Magento ali PrestaShop).

Piwik statistika

Aplikacija je odlična za uporabo na WordPress straneh, saj je razvit tudi Piwik vtičnik. To pomeni, da lahko do statističnih podatkov in analiz dostopate kar direktno v administraciji vaše WordPress strani.

Za napredne uporabnike priporočamo uporabo plačljive verzije Piwik PRO.

AWStats

Ste zakupili spletno gostovanje? Vam ponudnik omogoča dostop do nadzorne plošče cPanel? Morda do nadzorne plošče Plesk? Poglejte, če se v njej nahaja ikona AWStats, prek katere dostopate do podatkov o statistiki vaše spletne strani. V primerjavi z Google Analytics ter Piwik je statistika mnogo bolj osnovna, kar pa nekaterim uporabnikom, ki se ne želijo poglabljati v veliko količino podatkov, povsem ustreza.

AWStats statistika

V spletni aplikaciji AWStats si lahko ogledate število obiskovalcev ter klikov po dnevih ali mesecih, povprečno trajanje obiska, od kot so prišli vaši obiskovalci, katere brskalnike so uporabljali, na katerih podstraneh so se najpogosteje zadrževali, ključne besede ter vire prometa.