OdloÄitev o spletnem gostovanju od naroÄnika zahteva tudi izbiro oblike storitve. Med katerimi oblikami lahko izbiramo? Najbolj razÅ¡irjeno je deljeno spletno gostovanje, sledita mu reseller in VPS gostovanje, vse bolj je v uporabi tudi gostovanje v oblaku, medtem ko se za namenski strežnik odloÄijo le redki, saj gre za precej dražjo storitev, ki jo potrebujejo le veÄja podjetja in najbolj zahtevni spletni mojstri.
Na spletu je moÄ zaslediti precej Älankov in debat na forumih, ki so usmerjena v deljeno spletno gostovanje. To pravzaprav ne preseneÄa, saj gre za daleÄ najpogostejÅ¡o storitev, ko govorimo o hostingu. Nekateri deljeno gostovanje zagovarjajo, medtem ko drugi v njem vidijo doloÄene slabosti, ki naj jih bolj napredne oblike gostovanja ne bi imele. Naj že kar na tem mestu opozorimo, da je kritike potrebno jemati z rezervo, saj je veÄina zapisanega verjetno že kar nekaj Äasa na spletu, stvari pa so se v zadnjih letih precej spremenile.
VeÄinoma so kritike usmerjene v poÄasno delovanje spletnih strani. Deljeno spletno gostovanje pomeni, da je veÄ spletnih strani postavljenih na istem strežniku, zato res lahko pride do preobremenitve. Seveda je vse odvisno od ponudnika spletnega gostovanja, ki s svojo politiko poslovanja doloÄi, koliko spletnih strani oziroma domen bo postavil na strežnik in kako bo zapolnil njegove prostorske kapacitete. Odvisno je tudi od tehniÄnih specifikacij samega strežnika.
NajboljÅ¡i ponudniki se zavedajo, da lahko v boju s konkurenco zmagajo le, Äe strankam ponudijo odliÄno storitev po dostopni ceni. Za primer si lahko pogledamo ponudnika Neo-Serv, katerega primarno dejavnost poleg registracije domen predstavlja prav deljeno spletno gostovanje. Z uporabo sodobne strežniÅ¡ke opreme Dell ni nikakrÅ¡nih težav s preobremenitvijo strežnikov, hkrati pa ponudnik vrÅ¡i nadzor tudi nad Å¡tevilom domen, ki gostujejo na posameznih strežnikih. Poleg tega so z nakupom SSD diskov v podjetju dokazali, da se zavedajo, kako pomembna je danes stalno nadgrajevanje strežniÅ¡ke opreme.
Pa se vrnimo k zaÄetnemu vpraÅ¡anju, ali bo deljeno spletno gostovanje zadoÅ¡Äalo. Za povpreÄnega uporabnika, ki se želi na spletu predstaviti z manjÅ¡o ali srednje veliko spletno stranjo, zagotovo. Tudi tisti, ki želijo postaviti veÄji portal ali spletno trgovino na zahtevnejÅ¡i platformi, kot je npr. Magento, se lahko odloÄijo za deljeno gostovanje, vendar pa morajo pred zakupom dobro preveriti ponudnika gostovanja. Pri kakovostnem ponudniku bo zahtevna spletna stran (ob predpostavki, da bo le-ta optimizirana) delovala povsem zadovoljivo, medtem ko bo izbira nekakovostnega ponudnika prav gotovo privedla do zamenjave ponudnika ali oblike gostovanja. In glede na to, da je deljeno spletno gostovanje veliko cenejÅ¡e od drugih oblik, bo vsekakor bolje, da zamenjamo ponudnika.