Že davno so minili časi, ko se je statistika spletne strani vršila preko števcev na samih spletnih straneh. Ti števci so bili ponavadi nameščeni nekje pri dnu spletnih strani in so prikazovali število obiskov. Te metode za ugotavljanje dejanskega števila obiskovalcev na spletnih straneh niso bile zanesljive, saj se je števec povečal tudi, če je nekdo samo ponovno naložil spletno stran. Na ta način se je dalo zelo lahko goljufati pri dejanskem številu obiskovalcev.
Današnji programi za analizo obiskov spletne strani omogočajo bistveno več od nekdanjih. Ne samo, da lahko iz dnevniških datotek razberejo natančno število unikatnih obiskovalcev, lastniku spletne strani znajo prikazati vse relevantne podatke, na podlagi katerih se lahko odloča o nadaljnjem razvoju spletne strani.
Kvalitetni ponudniki gostovanja spletnih strani želijo svojim uporabnikom ponuditi kar največ storitev, ki jih uporabniki lahko s pridom uporabljajo. Ena izmed takih storitev je tudi kvaliteten program za analizo obiskov spletne strani. Poleg tega za uporabo orodij za analizo dnevniških datotek ne zaračunajo dodatnih stroškov, ampak takšno orodje v sklopu storitev spletnega gostovanja in registracije domen nudijo brezplačno, v nekaterih primerih celo v slovenščini.
Awstats
Programi za statistiko, kot je na primer Awstats, lastnikom spletnih strani omogočajo enostaven in razumljiv vpogled v dogajanje na svoji spletni strani. Omogočajo pregled števila vseh obiskovalcev, od tega prikažejo, koliko obiskovalcev je bilo novih, koliko unikatnih in koliko obiskovalcev večkrat obišče spletno stran.
Hkrati Awstats omogoča tudi pregled nad tem, kateri obiskovalci so ‘resnični ljudje’ in kateri obiskovalci so t.i. roboti, to so programi, ki jih na spletne strani pošiljajo razni iskalniki, ki preberejo vsebino spletne strani in jo uvrstijo v iskalne rezultate.
Awstats omogoča tudi sledenje količini prenesenih podatkov. Na ta način zabeleži prenesene podatke za posamezno vrsto datotek. Iz teh podatkov se da za posamezno domeno razbrati, koliko podatkov je bilo prenesenih za slike, multimedijske vsebine, dokumente in vse ostalo.
Zelo zanimiv podatek, ki vam ga pokaže Awstats, je podatek, ki vam pove, iz kateri držav prihajajo obiskovalci. Ta podatek je še posebej zanimiv za vse lastnike podjetji, ki svoje izdelke tržite v več državah. Iz razvidnih podatkov se da jasno razbrati, od kje prihaja največ obiska in ustrezno ukrepati.
Pomemben je tudi podatek o iskanih ključnih besedah, ki so obiskovalce pripeljale na vašo spletno stran. Iz tega podatka je razvidno, kako dobro upravljate svoj SEO program in ali so morebiti potrebne spremembe v načrtovanju oglaševalskih akcij.
Iz vsega naštetega je razvidno, da so časi števcev na spletnih straneh že zdavnaj mimo. Pri ponudniku spletnega gostovanja najprej preverite, če ima na voljo zmogljiv analitični program, ki ga moderna, tržno usmerjena spletna stran mora imeti.