Kot verjetno že veste, obstajajo različni tipi spletnega gostovanja. Za veliko večino je najprimernejše deljeno gostovanje, poznamo pa tudi VPS, reseller, namensko gostovanje, kolokacijo, gostovanje v oblaku ipd.
V današnjem prispevku se bomo osredotočili na tako imenovano reseller gostovanje, kar v slovenski jezik lahko prevedemo kot gostovanje za nadaljnjo prodajo. S tem smo vam najverjetneje nekaj lastnosti te oblike storitve že razkrili, več o njenih karakteristikah pa si preberite v nadaljevanju.
1. Možnost zaslužka
Storitev naročniku omogoča ustvarjanje zaslužka. Kako je to mogoče? Naročnik zakupi določen paket (npr. paket s 60 GB spletnega prostora), nato pa ga razdeli na manjše dele. Velikosti posameznih manjših paketov so poljubne, prav tako pa tudi cene, po katerih nato naročnik pakete prodaja svojim strankam. Pri reseller gostovanju gre torej za nakup gostovanja po nižji ceni in prodajo dalje po ceni, ki naročniku omogoča dobiček.
Svetujemo vam, da reseller gostovanje zakupite pri slovenskem ponudniku PRASICEK.SI, kjer uporabljajo izjemno zmogljive SSD strežnike, paketi pa so na voljo po zares ugodnih cenah. Tudi njihova hitro odzivna podpora naročnikom je vredna vseh pohval.
2. Zmogljivi paketi
V primerjavi z deljenim gostovanjem, ki je daleč najbolj razširjeno, so reseller paketi večji in zmogljivejši. Najbolj opazna razlika je običajno v strežniškem prostoru, lahko pa tudi v količini spletnega prometa, številu dodanih domen, procesorski zmogljivosti ipd. Največkrat ponudniki reseller gostovanja paketom dodajo še različne bonuse, ki pakete naredijo še privlačnejše (npr. kodo za Google Ads oglaševanje).
3. Dražje od osnovnega gostovanja
Glede na to, da so reseller paketi zmogljivejši od osnovnih, ni prav nič presenetljivega, da so tudi cene paketov za nadaljnjo prodajo višje. Seveda pa je pri reseller paketih potrebno upoštevati, kar smo omenili pri prvi karakteristiki: možnost ustvarjanja zaslužka. Če boste imeli dovolj končnih naročnikov, se vam vsekakor bolj izplača vzeti reseller gostovanje, saj zanj na koncu sploh ne boste zapravljali denarja, ampak celo zaslužili.
4. Za spletne agencije
Morda ste se ob branju prispevka že začeli spraševati, komu je reseller gostovanje v osnovi namenjeno. Najpogosteje se zanj odločajo spletne agencije, ki se ukvarjajo z izdelavo spletnih strani. Agencije imajo precej naročnikov, ki poleg same strani potrebujejo tudi spletno gostovanje. In naročnikom zagotovo pride še kako prav, da lahko na enem mestu pridobijo tako spletno stran kot tudi prostor na strežniku, kjer svojo stran gostujejo.
5. Za razvijalce in druge spletne mojstre
Čeprav smo zapisali, da so reseller paketi namenjeni predvsem spletnim agencijam, pa je ta oblika gostovanja namenjena tudi drugim, na primer spletnim razvijalcem in raznim spletnim mojstrom. Ti po navadi za svoje projekte potrebujejo veliko spletnega prostora, hkrati pa potrebujejo paket, ki jim omogoča uporabo velikega števila domen. Marsikomu pride prav tudi to, da ima lahko vsako domeno postavljeno na povsem ločen paket s samostojno nadzorno ploščo.
6. Dve nadzorni plošči
Za reseller gostovanje sta značilni dve nadzorni plošči. Pri večini ponudnikov gre za kombinacijo WHM in cPanel, saj gre za preverjeno rešitev, ki zagotavlja funkcionalnost in enostavnost uporabe na visokem nivoju. Naročnik reseller paketa prejme dostop do nadzorne plošče WHM, znotraj katere lahko ustvarja manjše pakete in ima nad njimi tudi nadzor. Končni naročniki pa prejmejo dostop do nadzorne plošče cPanel, kjer upravljajo s svojim zakupljenim paketom gostovanja.
7. Pomoč končnim naročnikom
Kot zadnjo karakteristiko reseller gostovanja naj omenimo še podporo končnim naročnikom, saj se razlikuje od pomoči pri klasičnem deljenem gostovanju. Če se boste odločili za naročilo reseller paketa, boste morali pomoč svojim končnim naročnikom nuditi sami. To je pravzaprav povsem logično, saj boste v tem primeru imeli vlogo ponudnika gostovanja – svojim strankam boste nudili pakete gostovanja. Seveda lahko računate na osnovno pomoč podjetja, pri katerem ste reseller gostovanje zakupili sami, zagotovo pa ponudnik ne bo namesto vas odgovarjal vašim naročnikom.