Spletna predstavitev je ena izmed najpomembnejših nalog vsakega novega podjetja, od uspešnega nastopa na spletu pa nas loči kar nekaj korakov. Začnemo seveda z izbiro primernega imena domene; ko najdemo popolno ime za svoj posel, moramo preveriti razpoložljivost želene domene. Nato moramo domeno še registrirati, s tem pa se administracija glede postavitve spletne strani še ne konča.
Poiskati moramo namreč še ponudnika spletnega gostovanja, ki bo nudil dom naši spletni strani. Pri tem se soočimo z dilemo: v spletno stran vložiti manj sredstev in se odločiti za nekoliko manj zanesljivo in uporabniku manj prijazno brezplačno gostovanje ali plačati nekoliko več za zanesljivo in po naši meri urejeno plačljivo spletno gostovanje. Za vas smo poiskali prednosti in slabosti obeh vrst spletnega gostovanja!
Prednosti brezplačnega gostovanja spletnih strani
Prva prednost brezplačnega gostovanja je seveda njegova brezplačnost – kar vam omogoča, da sredstva porabite za razvoj svojega posla. Brezplačnost vam omogoča tudi, da po mili volji eksperimentirate z različnimi pristopi in oblikami spletne predstavitve, za to pa ne porabite niti centa. Tako lahko najprej ugotovite, katera oblika spletne predstavitve najbolj ustreza vam in vašim strankam, nato pa svoja sredstva brez skrbi o morebitni izgubi usmerite v preizkušeno in preverjeno rešitev.
Slabosti brezplačnega gostovanja spletnih strani
Brezplačno gostovanje ne pomeni, da v zameno ne nudite ničesar; pomeni le, da vam zanj ni treba plačati v denarju. Večina ponudnikov brezplačnih gostovanj vam torej gostovanja ne zaračunavajo direktno, pač pa na vašo spletno stran dodajo svoje oglase oziroma oglase svojih partnerjev. Zakup spletnega gostovanja plačate torej z oglasnim prostorom na svoji spletni strani, s tem da pri tovrstnem sodelovanju za razliko od klasičnega trženja oglasnega prostora na spletnih straneh nimate možnosti, da bi sami določali položaj, obliko in vsebino oglasov. Pogosto gre namreč za neatraktivne, nedomiselne in vsiljive oglase, ki lahko uničijo skrbno zamišljeno podobo vaše spletne strani.
š e ena slabost brezplačnega spletnega gostovanja je, da vam, za razliko od klasičnih ponudnikov spletnega gostovanja, ne ponuja storitev po meri. Oblika spletnega gostovanja je enaka za vse, posebnih prilagoditev ni, prav tako pa vam ne ponujajo številnih drugih orodij, ki bi vam lahko olajšala delo z vašo spletno stranjo, kot je denimo nadzorna plošča za urejanje vaše spletne strani.
Ne pozabimo tudi na zanesljivost: ponudniki brezplačnega spletnega gostovanja nimajo do vas nikakršnih obveznosti in lahko gostovanje kadarkoli prekinejo. Pogosto se lahko zgodi, da vaša spletna stan dalj časa ni dostopna, za to pa se pravzaprav ne morete pritožiti nikomur, saj za storitev ne plačujete. Navadno je slaba tudi tehnična podpora; če gre kaj narobe, ste torej prepuščeni kar sami sebi.
Slabosti plačljivega gostovanja spletnih strani
Prva slabost plačljivega gostovanja spletnih strani je očitna – plačljivost. Vendar ob tem ne gre pozabiti, da je konkurenca na trgu spletnega gostovanja izjemno velika, kar pomeni, da je ugodno spletno gostovanje mogoče dobiti že za zelo nizko ceno, ki je dosegljiva praktično vsakomur.
Prednosti plačljivega gostovanja spletnih strani
Plačljivo gostovanje spletnih strani prinaša številne prednosti; prva je zagotovo zanesljivost. Kvalitetni ponudniki spletnega gostovanja se namreč zavedajo, da je njihov obstanek na trgu odvisen prav od zadovoljstva strank, ki je navadno povezano predvsem z zanesljivostjo gostovanja, stalnega dostopa do spletne strani, 24 ur na dan dosegljive tehnične podpore in kvalitetne nadzorne plošče za upravljanje s stranjo.
Plačljivo gostovanje spletnih strani je torej prava izbira za vse, ki se zavedate pomena prvega vtisa na stranke in njihovega zadovoljstva.