Odločitev o spletnem gostovanju od naročnika zahteva tudi izbiro oblike storitve. Med katerimi oblikami lahko izbiramo? Najbolj razširjeno je deljeno spletno gostovanje, sledita mu reseller in VPS gostovanje, vse bolj je v uporabi tudi gostovanje v oblaku, medtem ko se za namenski strežnik odločijo le redki, saj gre za precej dražjo storitev, ki jo potrebujejo le večja podjetja in najbolj zahtevni spletni mojstri.
Na spletu je moč zaslediti precej člankov in debat na forumih, ki so usmerjena v deljeno spletno gostovanje. To pravzaprav ne preseneča, saj gre za daleč najpogostejšo storitev, ko govorimo o hostingu. Nekateri deljeno gostovanje zagovarjajo, medtem ko drugi v njem vidijo določene slabosti, ki naj jih bolj napredne oblike gostovanja ne bi imele. Naj že kar na tem mestu opozorimo, da je kritike potrebno jemati z rezervo, saj je večina zapisanega verjetno že kar nekaj časa na spletu, stvari pa so se v zadnjih letih precej spremenile.
Večinoma so kritike usmerjene v počasno delovanje spletnih strani. Deljeno spletno gostovanje pomeni, da je več spletnih strani postavljenih na istem strežniku, zato res lahko pride do preobremenitve. Seveda je vse odvisno od ponudnika spletnega gostovanja, ki s svojo politiko poslovanja določi, koliko spletnih strani oziroma domen bo postavil na strežnik in kako bo zapolnil njegove prostorske kapacitete. Odvisno je tudi od tehničnih specifikacij samega strežnika.
Najboljši ponudniki se zavedajo, da lahko v boju s konkurenco zmagajo le, če strankam ponudijo odlično storitev po dostopni ceni. Za primer si lahko pogledamo ponudnika Neo-Serv, katerega primarno dejavnost poleg registracije domen predstavlja prav deljeno spletno gostovanje. Z uporabo sodobne strežniške opreme Dell ni nikakršnih težav s preobremenitvijo strežnikov, hkrati pa ponudnik vrši nadzor tudi nad številom domen, ki gostujejo na posameznih strežnikih. Poleg tega so z nakupom SSD diskov v podjetju dokazali, da se zavedajo, kako pomembna je danes stalno nadgrajevanje strežniške opreme.
Pa se vrnimo k začetnemu vprašanju, ali bo deljeno spletno gostovanje zadoščalo. Za povprečnega uporabnika, ki se želi na spletu predstaviti z manjšo ali srednje veliko spletno stranjo, zagotovo. Tudi tisti, ki želijo postaviti večji portal ali spletno trgovino na zahtevnejši platformi, kot je npr. Magento, se lahko odločijo za deljeno gostovanje, vendar pa morajo pred zakupom dobro preveriti ponudnika gostovanja. Pri kakovostnem ponudniku bo zahtevna spletna stran (ob predpostavki, da bo le-ta optimizirana) delovala povsem zadovoljivo, medtem ko bo izbira nekakovostnega ponudnika prav gotovo privedla do zamenjave ponudnika ali oblike gostovanja. In glede na to, da je deljeno spletno gostovanje veliko cenejše od drugih oblik, bo vsekakor bolje, da zamenjamo ponudnika.