Danes je na spletu toliko nepreverjenih uporabniških izkušenj, da je izbrati ponudnika spletnega gostovanja, samo na podlagi teh pričevanj, zelo tvegano. Če se odločimo za napačnega ponudnika spletnega prostora, lahko tvegamo različne težave, kot so izguba zaupanja strank zaradi pogostih izpadov strani, počasnega nalaganja strani (neresnost), slabe varnosti strani (nezavarovan strežnik) ipd.
Da bi zakupili svoj prostor pri najboljšem ponudniku spletnega gostovanja, smo pripravili nekaj informacij, po katerih boste spletni prostor zagotovo zakupili pri najbolj kakovostnem ponudniku.
# Kaj in koliko potrebujem za nemoteno delovanje spletne strani?
Vedeti, kaj potrebujete za svojo spletno stran, je ključnega pomena pri izbiri paketa za spletno gostovanje. Dobro se je vprašati, kakšno vrsto spletne strani boste gradili; z veliko teksta ali z veliko multimedijskih datotek. Vsekakor je v vsakem primeru izbira deljenega gostovanja najbolj priporočljiva izbira (v kolikor ne nameravate postaviti resnično velike strani).
Večini začetnikov je preprosto deljeno gostovanje povsem dovolj, saj je preprosto za uporabo, storitev pa bo najverjetneje ustrezala njihovim potrebam. Prepričajte se le, da imate možnost nadgraditve paketa.
# Za koliko časa se sklene pogodba?
Nekateri ponudniki ponujajo izjemne popuste za sklenitev pogodbe za eno leto, kar se splača preveri na spletu. Da bi se izognili neprijetnim presenečenjem pa le preverite, ali vam omogočajo vračilo denarja v primeru nezadovoljstva.
# Kakšni so stroški obnovitve?
Prvo leto so običajno paketi gostovanja nekoliko nižji, zato se je dobro pozanimati, kakšna je cena po poteku prvega leta. Nekateri ponudniki cenijo stalne stranke in jim po poteku ponudijo dodatne popuste za podaljšanje. Preverite pri svojem ponudniku, kaj vam lahko ponudi.
# Kaj lahko povzroči suspenzijo vašega računa gostovanja?
Vsak ponudnik ima svoja pravila in pogoje o suspendaciji gostovanja, običajno pa do izklopa pride v primeru neposodobljene (varnostno ranljive) spletne strani, ki je bila okužena. Takšni procesi namreč lahko škodujejo tudi ostalim uporabnikom na strežniku, zato je naloga ponudnika, da takšne incidente prepreči, v kolikor gre seveda za resnega ponudnika. Nekateri ponudniku takšne okužbe običajno prvič celo brezplačno uredijo kar z njihove strani, čeprav je to le dobra volja ponudnika, saj morate za posodobitve in zaščito spletnih strani skrbeti sami oziroma vaŠvzdrževalec spletne strani. Do suspenza lahko pride tudi v primerih, če imate na spletni strani večje napake s “požrešnimi” procesi, ki onemogočajo normalno delovanje strežnika.
# Kaj vse vam nudi paket gostovanja?
Najmanj, kar mora gostovanje podpirati, je FTP, PHP, Perl, SSI, .htaccess, SSH, MySQL in Cron Tabs. Če ste začetnik, boste potrebovali preprosto nadzorno ploščo, kot je cPanel. Prav tako mora ponudnik imeti odzivno in učinkovito podporo za nejasnosti in težje rešljive ovire.
# Kako je z vračilom denarja?
Postavite prava vprašanja: Ali vam bodo vrnili denar, če bo stran nedosegljiva več kot 7 dni v mesecu? Ali ste upravičeni do vračila denarja, če se povprečni ‘uptime’ strežnika ne ujema z opisom? Ali vam bodo pustili odstopiti od pogodbe in vam vrnili vplačan znesek?
V prihodnjem delu pa vam bomo predstavili še 7 nasvetov, ki vam bodo prišli prav pri izbiri kakovostnega ponudnika spletnega gostovanja.