Predstavljajte si naslednjo situacijo. Potrebujete USB ključ, na katerem so shranjeni podatki. USB ključ se nahaja v Ljubljani, vi pa ste doma v Kranju. Odpraviti se morate na avtobus, ki vas pelje do Ljubljane, nato pa še nazaj domov. Za celoten ‘izlet’ potrebujete približno uro in pol. Zdaj pa primer prenesimo na spletno gostovanje in lokacijo strežnika, saj gre za primerljivo situacijo. Če se sami nahajate v Sloveniji, strežnik pa je lociran v Avstraliji, bo pot podatkov, ki so potrebni za prikaz določene spletne strani na vašem zaslonu, kar dolga, mar ne?
Pa se še malo zadržimo pri prejšnjem primeru. Kaj pa, če bi namesto avtobusa raje sedli v svoj športni avto in na ta način hitreje prispeli na cilj? Analogija s spletnim gostovanjem se kaže v liniji oz. kakovosti spletne povezave med strežnikom in spletnim obiskovalcem. Če linija omogoča hitrejši prenos podatkov, se bo tudi spletna stran prikazala hitreje.
Kje naj se nahaja strežnik?
Po prebranem lahko že sami sklepate, kje je najbolje, da se strežnik nahaja. Odgovor se glasi: “Čim bližje obiskovalcem naše spletne strani.” Če imamo postavljeno spletno stran v slovenskem jeziku in so naši obiskovalci torej iz Slovenije, bo edina prava izbira zakup spletnega prostora na strežniku nekje v Sloveniji.
Kaj pa, ko imamo spletno stran namenjeno nemško govorečemu prebivalstvu? Naj se strežnik nahaja v Nemčiji, Avstriji ali morda celo š vici? V tem primeru bistvene razlike ne bo, saj razdalje niso tako velike, da bi imele večji vpliv na hitrost prikazovanja spletne strani. Sicer pa je optimalna izbira verjetno Nemčija, saj boste po vsej verjetnosti največ obiska prejeli prav iz omenjene države.
Oglejmo si še primer, ko s spletno stranjo želimo ciljati na ameriško publiko. Vsekakor moramo strežnik najeti v ZDA, najbolje nekje čim bolj na sredini, npr. v Koloradu, Kansasu ali Nevadi. Naj vas nič ne skrbi, če nimate te možnosti – tudi spletno gostovanje v New Yorku bo povsem na mestu, je pa dejstvo, da bodo prebivalci Kalifornije deležni malenkost več čakanja na spletno stran. A v primeru kakovostnega strežnika in dobre internetne povezave je govora v milisekundah.
Možen je še en scenarij. S spletno stranjo v angleščini želimo ciljati angleško govoreče prebivalstvo. Sem torej sodijo ZDA, Velika Britanija, Avstralija, Nova Zelandija, Republika Južna Afrika, … Te države se nahajajo na različnih celinah, zato ni prav nič nenavadnega, da se pojavi dvom, kje spletno stran gostovati. V tem primeru se morate vprašati, od kod boste prejeli največ obiskovalcev. Če mislite, da je to ZDA, potem strežnik zakupite v ZDA. Če se vam zdi, da bodo vaše spletišče obiskovalci predvsem Avstralci, potem spletno gostovanje najemite v Avstraliji. Ena izmed možnosti pa je, da najprej strežnik zakupite v Evropi, npr. kar v Sloveniji, čez čas pa boste videli, od kod prihaja največ spletnih obiskovalcev. Ko boste dobili ta podatek, pa lahko spletno stran preselite na strežnik v tujini.