Pomen lokacije pri spletnem gostovanju

Pomen lokacije pri spletnem gostovanju

Spletno gostovanje je v modernem svetu postalo zelo preprosto. Obstaja namreč množica podjetij, ki ponuja tovrstne storitve, tako pri nas kot tudi v tujini. Prav tako večina teh podjetij ponuja dovršene tehnične rešitve in s tem seveda tudi visoko kakovost spletnega gostovanja. Internet je globalna mreža povezav, zato lokacija posameznega uporabnika niti ni tako zelo pomembna. Do spletnih strani lahko dostopamo od praktično kjerkoli. Podobno je s spletnim gostovanjem, saj lahko naše strani gostijo strežniki povsod po svetu – slovenski, ameriški, japonski ali indijski. Kakšne so torej razlike v spletnih gostovanjih po svetu? In še pomembneje – kako najboljše izbrati lokacijo našega spletnega gostitelja?

Cena

Najpomembnejša razlika je pogosto v ceni. Ponudniki spletnih gostovanj iz razvitejših držav so ponavadi dražji kot tisti v manj razvitih državah. Splošni stroški življenja na določeni lokaciji ponavadi vplivajo tudi na cene internetnih storitev. Stroški podjetij, ki ponujajo spletna gostovanja v manj razvitih državah, so ponavadi nižji kot stroški podjetij iz razvitega sveta, zato je lahko precej nižja tudi cena njihovih storitev spletnega gostovanja.

Kakovost

Kot vemo, pa nizka cena seveda ni vse. Za veliko uporabnikov storitev spletnega gostovanja je najpomembnejša kakovost. Čeprav je razviti svet (ZDA in zahodna Evropa) včasih prednjačil v kakovosti svojih internetnih storitev, danes še zdaleč temu ni več tako. Ponudniki spletnega gostovanja iz mnogih vzhodnih držav imajo dandanes enako tehnologijo in enako izobražene kadre kot tisti iz Zahoda. Sama kakovost storitve tako ponavadi sploh ni vprašljiva. Je pa zelo vprašljiva geografska oddaljenost strežnika, ki gosti naše spletne strani, in tudi naše ciljno občinstvo.

Izbor geografske lokacije

Izbira geografske lokacije spletnega gostovanja je (podobno kot v svetu nepremičnin) ena najpomembnejših odločitev, ki vpliva na vrednost in kakovost naše spletne strani. Čeprav je internet virtualni svet, kjer lahko v času nekaj delčkov sekunde dosežemo uporabnika z druge strani sveta, je fizična razdalja med posameznimi strežniki vseeno zelo pomembna, saj vpliva na hitrost delovanja spletne strani. Primer: če slovenski uporabniki interneta obiščejo spletno stran, ki gostuje v Aziji, bo odziv strežnika seveda  malce daljši, kot pa če bi obiskali stran, katere strežnik je lociran v Sloveniji.

Odnos ponudnika do stranke

Odzivnost podporePogosto nas skrbi tudi odnos spletnih gostiteljev do nas – še posebej, ko govorimo o ponudnikih, ki so locirani daleč od nas in imajo po možnosti še povsem drugačno kulturo. Brez strahu – podjetja z Vzhoda (npr. Indija, Pakistan) so znana po tem, da imajo do svojih strank izjemno dober in skrben odnos. Ponudniki iz razvitejših držav pogosto pozabijo na tisto, kar je v poslu najbolj pomembno – odnos s strankami, saj jih bolj skrbi stroga finančna plat poslovanja ali pa samo čim večja prepoznavnost na trgu. Zna pa biti včasih problematična (sploh če govorimo o zelo oddaljenih lokacijah) časovna razlika, saj se lahko zgodi, da nam ponudniki gostovanja ne bodo vedno na voljo v trenutkih, ko naletimo na kakšne tehnične težave.

Sklep

Izbira lokacije ponudnika gostovanja je v končni fazi odvisna predvsem od treh kriterijev: cene, ki ste jo pripravljeni plačati za spletno gostovanje, pričakovanega obiska in hitrosti delovanja vaše spletne strani ter od odzivnosti in pomoči, ki ju pričakujete od ponudnika. Izbira je povsem vaša.