Spletno gostovanje je v modernem svetu postalo zelo preprosto. Obstaja namreč množica podjetij, ki ponuja tovrstne storitve, tako pri nas kot tudi v tujini. Prav tako večina teh podjetij ponuja dovršene tehnične rešitve in s tem seveda tudi visoko kakovost spletnega gostovanja. Internet je globalna mreža povezav, zato lokacija posameznega uporabnika niti ni tako zelo pomembna. Do spletnih strani lahko dostopamo od praktično kjerkoli. Podobno je s spletnim gostovanjem, saj lahko naše strani gostijo strežniki povsod po svetu – slovenski, ameriški, japonski ali indijski. Kakšne so torej razlike v spletnih gostovanjih po svetu? In še pomembneje – kako najboljše izbrati lokacijo našega spletnega gostitelja?
Cena
Najpomembnejša razlika je pogosto v ceni. Ponudniki spletnih gostovanj iz razvitejših držav so ponavadi dražji kot tisti v manj razvitih državah. Splošni stroški življenja na določeni lokaciji ponavadi vplivajo tudi na cene internetnih storitev. Stroški podjetij, ki ponujajo spletna gostovanja v manj razvitih državah, so ponavadi nižji kot stroški podjetij iz razvitega sveta, zato je lahko precej nižja tudi cena njihovih storitev spletnega gostovanja.
Kakovost
Kot vemo, pa nizka cena seveda ni vse. Za veliko uporabnikov storitev spletnega gostovanja je najpomembnejša kakovost. Čeprav je razviti svet (ZDA in zahodna Evropa) včasih prednjačil v kakovosti svojih internetnih storitev, danes še zdaleč temu ni več tako. Ponudniki spletnega gostovanja iz mnogih vzhodnih držav imajo dandanes enako tehnologijo in enako izobražene kadre kot tisti iz Zahoda. Sama kakovost storitve tako ponavadi sploh ni vprašljiva. Je pa zelo vprašljiva geografska oddaljenost strežnika, ki gosti naše spletne strani, in tudi naše ciljno občinstvo.
Izbor geografske lokacije
Izbira geografske lokacije spletnega gostovanja je (podobno kot v svetu nepremičnin) ena najpomembnejših odločitev, ki vpliva na vrednost in kakovost naše spletne strani. Čeprav je internet virtualni svet, kjer lahko v času nekaj delčkov sekunde dosežemo uporabnika z druge strani sveta, je fizična razdalja med posameznimi strežniki vseeno zelo pomembna, saj vpliva na hitrost delovanja spletne strani. Primer: če slovenski uporabniki interneta obiščejo spletno stran, ki gostuje v Aziji, bo odziv strežnika seveda malce daljši, kot pa če bi obiskali stran, katere strežnik je lociran v Sloveniji.
Odnos ponudnika do stranke
Pogosto nas skrbi tudi odnos spletnih gostiteljev do nas – še posebej, ko govorimo o ponudnikih, ki so locirani daleč od nas in imajo po možnosti še povsem drugačno kulturo. Brez strahu – podjetja z Vzhoda (npr. Indija, Pakistan) so znana po tem, da imajo do svojih strank izjemno dober in skrben odnos. Ponudniki iz razvitejših držav pogosto pozabijo na tisto, kar je v poslu najbolj pomembno – odnos s strankami, saj jih bolj skrbi stroga finančna plat poslovanja ali pa samo čim večja prepoznavnost na trgu. Zna pa biti včasih problematična (sploh če govorimo o zelo oddaljenih lokacijah) časovna razlika, saj se lahko zgodi, da nam ponudniki gostovanja ne bodo vedno na voljo v trenutkih, ko naletimo na kakšne tehnične težave.
Sklep
Izbira lokacije ponudnika gostovanja je v končni fazi odvisna predvsem od treh kriterijev: cene, ki ste jo pripravljeni plačati za spletno gostovanje, pričakovanega obiska in hitrosti delovanja vaše spletne strani ter od odzivnosti in pomoči, ki ju pričakujete od ponudnika. Izbira je povsem vaša.